menusearch
afrazlaser.ir

انتخاب بهترین متریال برای برش لیزری

۱۴۰۰/۲/۱۱ شنبه
(0)
(0)
انتخاب بهترین متریال برای برش لیزری
انتخاب بهترین متریال برای برش لیزری
انتخاب بهترین متریال برای برش لیزری
همیشه انتخاب متریال برای ساخت کالا، اهمیت ویژه ای دارد، داشتن استراتژی برای تولید محصول و انتخاب مناسبترین متریال مارا به هدف نزدیکتر می‌نماید.قبل طراحی فایل برش لیزری، انتخاب متریال مناسب متناسب با عملکرد مورد نظر باید در نظر گرفته شود. در این مقاله سعی شده بهترین و عملکردی ترین متریال برای استفاده در برش لیزری معرفی گردد.
انواع متریال در حوزه برش لیزری
    1_متریال چوبی
متریال چوبی از تنوع و گستره ی بیشتری برای برش لیزری برخوردار می‌باشند برش لیزری در این نوع متریال سطح برش بسیار صاف و بی نقصی را می‌سازد که باعث منتاژ دقیق پس از برش لیزری می‌گردد.دوده بر روی چوب ها در قسمت پشتی برش لیزری اتفاق می‌افتد ولی روی کار کاملا تمیز است
  • ام دی اف
ام دی اف از اضافه باقیمانده چوب های نرم و تجزیه الیاف چوب و ترکیب آن با چسب رزین و موم ساخته می‌شود پانلها تحت تاثیر دما و فشار به صورت صاف و با بافت زیبا ایجاد می‌شوند.از نظر فنی، ماده ای است که دوام و پایداری زیادی دارد و در هنگاه برش بدون تغییر شکل و ترک خوردگی است. برش لیزری در آن خیلی تمیز و بی نقص است.ام دی اف در برابر انقباض و انبساط مقاومت بالایی دارد. ام دی اف می‌تواند رنگ شود، از چسب دو طرفه در آن استفاده کرد. می‌تواند ضد حریق ضد رطوبت شود. از ام دی اف می‌شود در مبلمان، دکوراسیون منزل، تابلوهای دیواری،ساخت انواع جعبه ساخت شابلون، باکس گل، ماکت سازی، تابلوهای ال ای دی، ساعت سازی و ساخت استند استفاده کرد.
متریال برش لیزری ام دی افانتخاب متریال ام دی اف برای برش لیزری
  • چوب بالسا
چوب بالسا از درختی به همین نام در آمریکای جنوبی، رشد می‌کند، عمر درخت آن بسیار کوتاه ( 6 تا 10 سال) است این متریال بسیار سبک است و از مقاومت و سختی خوبی برخوردار است. ورقه های چوب بالسا در ابعاد 100 در 10 سانتیمتر می‌باشند و ضخامت آنها از 1 میلیمتر تا 20 میلیمتر را در برمی گیرد. این متریال یکی از مواد پرکاربرد در برش لیزری است که برش بدون خوردگی و تمیزی دارد. چوب بالسا در ماکت سازی کاربرد گسترده ای دارد.از ورقه های چوب بالسا برای ساخت هواپیماهای کوچک دارای موتور استفاده می‌شود.
متریال چوب بالاسا برای برش لیزریبرش لیزری قطعات هواپیما با چوب بالسا
  • تخته سه لایی
تخته سه لا سازه ای است از دستهٔ فرآوردههای مرکب چوبی (اوراق فشرده چوبی) که از لایه های با ضخامت کم و با زاویه ۹۰ درجه نسبت به هم و با استفاده از چسب روی هم چسبانده میشوند. تخته سه لا در رنگهای متنوعی موجود است، ضخامت تخته سه لایی از 3 میلیمتر تا 2 سانتیمتر را در بر می‌گیرد. ضخامتهای 3 میلیمتر تا 6 میلیمتر قابل برش لیزری است. ابعاد ورقهای تخته سه لایی 120 در 90 سانتیمتر است.تخته سه لا در ساخت باکس های چوبی و وسایل دکوراتیو خانگی کاربرد بسیاری دارد.
چوب تخته سه لایی برش لیزریبرش لیزری تخته سه لایی
  • چوب پنبه
چوب پنبه محصولی گیاهی است که از قسمت مرده برخی درختان گرفته میشود. این متریال بسیار نرم و انعطاف پذیر است. چوب پنبه در ضخامتهای 1 میلیمتر تا 20 میلیمتر وجود دارد و ابعاد آن 100 *70 و 50*70 سانتیمتر است. چوب پنبه در صنایع دستی، ماکت سازی و گلسازی کاربرد دارد.
برش لیزری چوب پنبهانتخاب متزیال چوب پنبه برای برش لیزری
  • چوب طبیعی
انواع چوب های طبیعی با برش لیزری تا ضخامت 6 میلیمتر برش می‌خورند، چوب های سخت مثل چوب گردو زمان بیشتری برای برش لیزری آن لازم است در نتیجه هزینه بیشتری دارد. و چوبهای سبک زمان کمتر و هزینه کمتری برای برش لیزری دارد.
برش لیزری چوب طبیعیحکاکی برش لیزری بر روی چوب طبیعی
      2_متریال پلاستیکی
متریال پلاستیکی از متریال و مصنوعات ساخت بشر است و در ساخت شابلون، جعبه سازی، المان های تزیینی ساخت تابلوهای راهنما مورد استفاده قرار می‌گیرند، نکته مهم انتخاب متریال مناسب برای کارهای متناسب است که در اینجا به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم.
  • طلق
طلق به خاطر انعطاف پذیری بالا و ضد آب بودن بسیار زیاد در شابلون برش لیزری انجام می‌شود. طلق ها در ضخامت های 0.3 میلیمتر و بیشتر قابل برش لیزری می‌باشند.هر چه طلق ضخامت بیشتری داشته باشد شکنندگی آن بیشتر می‌گردد گاها به خاطر قیمت مناسبتر طلق به جای پلکسی از طلق استفاده می‌گردد. طلق ها در ضخامت 1 2 3 4 5 6 میلیمتر برش لیزری می‌گردند.
طلق برای برش لیزریبرش لیزری طلق
  • فوم
فوم از متریال پرکاربرد در برش لیزری است. مهمترین ویژگی فوم ها نرم بودن و قابل انعطاف بودن آنها است، فومها به انواع پلی اتیلن، پلی یورتان، یونولیت تقسیم می‌گردند، بیشترین کاربرد فوم در بسته بندی کالاها است.نوعی دیگر از فوم ها به صورت فوم برد استفاده می‌شوند که سطح مقاوم و سفت دارد و در ماکت سازی و ساخت تابلوها و استند های بزرگ کاربرد دارد.تنها مشکل فوم، آب شدن آنها در برابر برش لیزری و کم شدن از ضخامت آنها است این مشکل در فومهای با تراکم بالا نسبت به فوم تراکم پایین، کمتر است.
برش لیزری فومانتخاب متریال فوم برای برش لیزری
  • پلکسی
ورقهای پلکسی به طور معمولی با استفاده از روش بازیافت تولید می‌شوند. این فرایند بسیار ارزان و سریع است ولی از لحاظ شرایط کیفی،این ورقها بسیار شکننده می‌باشند.از مزایای پلکسی می‌توان به شفافیت، مقاومت بالا، ضخامتهای متنوع، برش صاف و تمیز و سبک بودن اشاره کرد.این متریال دوام و پایداری بسیار بالایی دارند و میتواند به خوبی در برابر لرزش و ترک خوردگی مقاومت کند.هنگام برش لیزری هیچ تغییر شکلی ندارند و براحتی برش می‌خورد. پلکسی می‌تواند رنگ شود یا چسب به آن زده شود. از دیگر خاصیتهای آن ضد آب بودن و مقاومت در برابر آب است که با توجه به این می‌توان در آشپزخانه یا حمام از آن استفاده کرد. از پلکسی می‌توان در ساخت باکس گل، لوازم پزشکی، لایت باکس نوری، ساخت استندتابلوسازی ها، دکوراسیون خانه، ماکت سازی، آکواریوم و ساخت شابلون استفاده کرد.بعد از حکاکی بر روی پلکسی گرده حاصل از لیزر به راحتی با پارچه نرم و مرطوب، تمیز می‌شود.برای مطالعه بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.
برش لیزری پلکسی
  • مولتی استایل
مولتی استایل (acrylonitrile butadiene styrene) نوعی ورق آکریلیک لمینت با یک روکش فلزی مانند، است که به سبب صیقلی بودن و درخشندگی زیاد، شباهت زیادی به فلزات دارد و با توجه به بافت آن، دقت زیادی را در حکاکی برش لیزری امکان پذیر می‌کند. این متریال در مقابل رطوبت مقاومت زیادی دارد ولی بسیار اشتعال آور است. مولتی استایل متریال مناسبی برای کاربردهای خارجی است چون مقاومت خوبی در برابر اشعه ماورابنفش دارد. از ویژگی های دیگر این متریال انعطاف پذیری بسیار بالای آن است که در عین حال از سختی و مقاومت خوبی برخوردار است. مولتی استایل با کشیدن ناخن بر آن دچار خط و خش می‌شود. از معایب دیگر مولتی استایل تولید بوی نامطبوع ناشی از برش است که داشتن تهویه مناسب لازمه ی استفاده از این متریال دربرش لیزری است.از مولتی استایل در انواع تابلوهای خارجی و اداری، انواع پیکسل ها، ساعت سازی، ماکت سازی، گل فروشی، استندها، لوح تقدیر، انواع هدایای تبلیغاتی و... استفاده می‌شود.برای مطالعه بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.
برش لیزری مولتی استایل
  • کارتون پلاست
کارتون پلاست از لحاظ شکل شیه کارتون های معمولی سه لایه است. ولی از نظر مقاومت بسیار محکمتر است و جنس آن پلاستیکی است، از این متریال در جعبه سازی استفاده می‌شود، سطح کناره های آن هنگام برش لیزری صاف و یک دست است.مهمترین ویژگی ورق کارتون پلاست، داشتن تنوع رنگی بسیار بالاست.
برش لیزری کاتون پلاستمتریال کارتون پلاست
    3_متریال پارچه
متریال پارچه ای در بخش تولید انواع پوشاک، تولید ماسک، تولید انواع عروسکهای فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت برش متریال پارچه ای نازک نسبت به متریال چرمی و نمدی بیشتر است، در نتیجه قیمت برش لیزری در متریال نازک پارچه ای به مراتب کمتر است.مهمترین متریال مورد استفاده پارچه ای در زیر آورده شده است.
  • پارچه
پارچه ها از زیرگروه منسوجات می‌باشند که طیف وسیعی از صنعت پوشاک و تولیدات را در بر می‌گیرند.با توجه به نیاز بازار و سرعت تولید و با مکانیکی شدن فرایند تولید، استفاده از تکنولوژی امری واجب در پیش برد اهداف مورد نظر است. دستگاه برش لیزری برای برش پیچیده ترین طرحها و هزینه بسیار پایین نسبت به سیستم سنتی، می‌تواند به صنعت تولید و پوشاک کمک به سزایی کند تمامی پارچه ها با برش لیزری، برش داده می‌شوند. پارچه ها می‌توانند برای تجهیزات پزشکی مثل ماسک یا لباسهای محافظ ویروس مورد استفاده قرار بگیرد. این روزها با اپیدمی شدن ویروس کرونا، تولید ماسک با استفاده از برش لیزری می‌تواند نیاز کشور را برای مقابله با این بیماری برطرف نماید.برای آشنایی با انواع پارچه قابل برش لیزری این مقاله را بخوانید.
پارچه قابل برش لیزریبرش لیزری پارچه
  • چرم
چرم یکی از مواد محبوب و پر کاربرد برای برش لیزری و حکاکی به دلایل مختلف است.تولید محصولات تولیدی چرمی بسیار مقرون به صرفه است و بسیار با دوام هستند و ارزش بالایی دارند. به خصوص زمانی که برای تولید محصولات چرمی از دستگاه برش لیزری استفاده می‌شود.ترکیب برش لیزری و جنس چرمی می‌تواند منجر به تولید انواع محصولات در صنعت پوشاک یا انواع محصولات تزیینی و کاربردی و تبلیغاتی شود. چرم در دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی تولید می‌شود. چرم طبیعی از پوست دباغی شده حیواناتی مثل گاو یا بز گرفته می‌شود ولی چرم مصنوعی یا صنعتی ساخته دست بشر است.
برش لیزری چرمکالاهای چرمی با برش لیزری
  • نمد
نمد پارچه ای نرم و متراکم است که از الیاف طبیعی مثل پشم یا خز و از الیاف مصنوعی مثل آکریلیک می‌توان تهیه کرد.نمد پارچه ای ارزان قیمت و بسیار با دوام است و با توجه به طیف رنگی متنوع، برای استفاده در تولیدات مختلف بسیار مورد توجه است. نمد پارچه ای ضد آتش است که قادر است مقدار بسیار زیاد رطوبت را به خود جذب کند. طاقه های نمدی در ابعاد 150 در 90 سانتی متر زیر دستگاه برش لیزری قرار می‌گیرند. پارچه نمدی، ضخامت 1 میلیمتر تا 10 میلیمتر را دربر می‌گیرد. بیشترین کاربرد نمد در تولید وسایل تزیینی و دکوراتیو است همانطور که امروزه معماران و طراحان داخلی از نمد برای دیزاین داخلی استفاده می‌کنند. به خصوص در پارتیشن های آویزان از پارچه نمدی هم به عنوان پوشش و هم به عنوان عایق استفاده می‌کنند.
برش لیزری نمدبرش لیزری نمد برای ساخت عروسک
     4_متریال مقوایی
  • مقوا
مقوا متریالی سبک و سفت و است.در اصل همان کاغذ معمولی است که در اثر فشار و چسب به مقوا تبدیل می‌شود.مقوا حاوی الیافی سلولزی است که طیف گسترده ای از کاربردها رو شامل می‌شود. از جمله ویژگی های آن، می‌توان به ارزان بودن آن اشاره کرد همچنین مقوا بسیار انعطاف پذیر است و به راحتی تا می‌شود. به دلیل بافت نرم، با برش لیزری راحت برش می‌خورد و برش آن بسیار تمیز و صاف است.مقوا دارای تولید آسان و اقتصادی است و حمل و نقل آن در این فرایند آسان است. مهمترین نقص فنی مقوا این است که مقاومت بسیار کمی در مقابل آتش و رطوبت دارد.برای شناخت انواع مقوا به این مقاله مراجعه کنید.
برش لیزری مقوابرش لیزری مقوا
  • کارتون
مقوا کارتون ورق های نسبتا ضخیمی از جنس کاغذ هستند که عموما مقاومت بیشتری نسبت به سایر مقواها دارند از این رو برای بسته بندی انواع کالا، استفاده می‌شوند. این مقواها دارای ضخامتهای متنوع برای انواع بسته بندی ها می‌باشند. بسته به وزن کالای مورد نظر کارتون می‌تواند یک لایه سه لایه و پنج لایه باشد. برای خم کردن کارتون از دستگاه لتر پرس استفاده می‌شود.
تولید کارتون با برش لیزریانتخاب کارتون برای برش لیزری
 
 
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر