menusearch
afrazlaser.ir

بهترین ایده های تولید با ام دی اف(MDF)

۱۴۰۲/۴/۱۰ شنبه
(0)
(0)
بهترین ایده های تولید با ام دی اف(MDF)
بهترین ایده های تولید با ام دی اف(MDF)

بهترین ایده های تولید با ام دی اف(MDF)


تولید کالا با ام دی اف در صنایع بسیاری از جمله نساجی، صنعتی, دکوراسیون داخلی، عکاسی کاربرد فراوانی دارد. ام دی اف به لحاظ زیبایی و دقت در برش، گزینه مناسبی جهت تولید برای صاحبان کسب و کار است. این روز ها اگر به محل های شهر کتاب سر بزنیم محصولاتی با ام دی اف خواهیم دید که همه آنها در اوج خلاقیت تولید می‌شوند و فروش خوبی از طرف مشتریان فراهم می‌گردد. گستره ی کار با ام دی اف بسیار گسترده تر از آن چه تصور میکنیم است، در این مقاله بیشتر، محصولات ام دی افی که بیشترین جذابیت و خلاقیت را دارا می‌باشند، بررسی میکنیم.
  • ساخت قاب عکس وشاسی با ام دی اف
قاب عکس و شاسی از ایام قدیم تا همین اواخر گزینه مناسب افراد جهت نگهداری عکسها در دکوراسیون داخلی بوده است .قاب عکس ها به سبک های مختلف و اندازه های متفاوت با ام دی اف طراحی می‌شود و به صورت ایستاده یا بر روی میز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تمیز نگهداشتن قاب عکس می‌توان از شیشه جهت محافظت از آن استفاده نمود .برای ساخت شاسی از ام دی اف(MDF) در پشت عکس استفاده می‌کنند تا شاسی به صورت عمود بر روی دیوار نصب گردد معمولا برای چاپ شاسی از کاغذ فوجی استفاده می‌شود. تولید شاسی و قاب عکس با ام دی اف از لحاظ قیمتی نسبت به متریالهای پی وی سی و پلکسی به صرفه تر است.
در تولید قاب عکس می‌توان از ام دی اف به رنگ های چوب، سفید و مشکی به صورت ام دی اف روکش دار استفاده نمود.

ساخت قاب عکس دیواری با ام دی افتولید قاب عکس لاوساخت شاسی عکس با ام دی اف

  • ساخت تابلو ال ای دی با ام دی اف
استفاده از تابلو ال ای دی شاید برای هر کسب و کاری لازم است، تابلوهای ال ای دی با تنوع رنگی بالا می‌توانند باعث جذب مشتری و ارتباط بصری با بیننده شوند، چطور هزینه تابلو ال ای دی را کاهش دهیم؟ ام دی اف به نسبت سایر متریال مثل پلکسی مقوا، هزینه کمتری دارد و قیمت تمام شده در تابلو ال ای دی با ام دی اف کاهش پیدا می‌کند، طراحی هر نوع فونتی بر روی تابلو های ال ای دی امکان پذیر است. بهتر است در برش تابلو ال ای دی از ام دی اف خام و به ضخامت ۳ میلیمتر استفاده کرد تا هم قیمت مقرون به صرفه شود هم اینکه تابلو سبک و قابل حمل گردد.
طراحی تابلو های ال ای دی کجا میسر می‌شود ؟ برای طراحی تابلوهای ال ای دی مجموعه ما از نرم افزار راینو استفاده می‌شود.شما می‌توانید برای طراحی انواع تابلوهای ال ای دی به صورت آنلاین یا حضوری مراجعه نمایید.

ساخت تابلو متریال ام دی افطراحی تابلو ال ای دی و برش لیزری

  • ساخت دکور مینیاتوری از اشیا در ابعاد کوچک
اگر سری به شهر کتاب و نمایشگاه های دکوری شهرتان بزنید متوجه تولید محصولات دکوری مینیاتوری مثل گیتار کوچک، سنتو کوچک، آدمک ماشین، می‌شوید، این اشیا مینیاتوری به راحتی قابل ساخت با ام دی اف است. تولید این محصولات به دیزاین محل کار اتاق خواب و قسمت دکوری ساختمان مرتبط می‌شود ایده طراحی این نوع کالا بسیار پرفروش است لذا تولید نوعی اسباب بازی دست ساز است، با ارتباط گرفتن از محیط پیرامون می‌توان به ساخت این نوع کالاها رسید. اتصال این کالا ها به صورت کام و زبانه برقرار می‌گردد و در برخی کالاها از ام دی اف در ترکیب با سایر متریال استفاده می‌شود
برای تولید محصولات مینیاتوری ابتدا باید قطعات ایده اولیه را برای برش لیزری طراحی کرد, سپس بر روی ام دی اف خام یا روکش دار آنها را برش زد.

برش لیزری اشیا مینیاتوری ام دی افبرش لیزری ماشین ام دی افساخت خانه مینیاتوری با ام دی اف

  • ساخت قطعات صنعتی با ام دی اف
اگر محصولی داریم و می‌خواهیم آن را پیش تولید کنیم به متریالی احتیاج داریم که هم ارزان و خوش برش باشد. تولید قطعات صنعتی در وهله اول نیازمند تولید اولیه محصول با ام دی اف است، پس از تولید و منتاز کار ما می‌توانیم با تست ام دی اف استفاده شده به عیب ها و خطاهای کار اصلی پی بیریم، ازاین رو استفاده از ام دی اف منجر به تولید قطعات صنعتی به صورت صحیح می‌شود، ضخامت های طراحی قطعات صنعتی آزمایشی باید برا اساس ۲.۵ میلیمتر ‌ و ۵ میلیمتر طراحی گردد.با توجه به حساس بودن قطعات صنعتی، مقدار ضخامتی که هنگام برش از ام دی اف جدا می‌شود ۰.۰۴ میلیمتر است.

ساخت قطعات صنعتی با ام دی افساخت قطعات صنعتی

  • ساخت ماکت های معماری با ام دی اف
ماکت ها نمونه های مینیاتور شده از اندازه های اصلی یک بنا می‌باشند، برای ساخت ماکت های معماری می‌توان از ام دی اف های ۲.۵ میلیمتر خام، سفید، مشکی، طرح چوب استفاده نمود. هر کدام از این رنگها در بخشی از ماکت مورد استفاده قرار میگیرند. از ام دی اف بیشتر برای ساخت ماکت های حجمی دانشجویی و ماکت های شماتیک اولیه استفاده می‌شود ‌. با توجه به هزینه ها سرسام آور ماکت ها، استفاده از این متریال برای سازنده هزینه کمتری نسبت به سایر گزینه ها دارد .سرعت کار با ماکت حجمی ام دی اف بیشتر از سایرتکنیک های ساخت ماکت است.معمولا سایت پلان ماکت از یک رنگ به خصوص و خود ماکت را از رنگ متفاوت از آن ارائه می‌کنند.ام دی اف قابلیت برش لیزری را دارد از این رو برش قطعات ماکت به راحتی انجام می‌پذیرد.

برش لیزری ام دی اف ماکت حجمیام دی اف ماکت معماری

  • ساخت جعبه هدیه و گل با ام دی اف
از ام دی اف گاهی به عنوان گیفت هدیه یا جعبه هدیه استفاده می‌نمایند، برای ساخت جعبه های هدیه جواهر از ام دی اف خام به عنوان بیس جعبه استفاده می‌شود و سپس از روکش مخملی یا چرم بر روی آن به منظور جذابیت بیشتر جعبه بر روی آن اجرا می‌شود. در طراحی باکس گل از ام دی اف های به رنگ خام یا سفید به منظور باکس برای گذاشتن گل استفاده می‌شود این باکسها با روکشهایی از جنس پارچه نمد یا چرم پوشش داده می‌شوند.
برخی از جعبه های ساخته شده با ام دی اف را با چفت هایی فلزی قابلیت بازو بسته شدن پیدا می‌کنند، این نوع باکس ها در جواهر سازی باکس گلسازی کاربرد فراوانی دارند.شما می‌توانید با مرور این ایده ها، تولید این جعبه ها را برای فروش به صورت عمده آماده کنید و بخشی از نیاز بازار را با توجه به تقاضا تامین نمایید.

ساخت جعبه جواهر با ام دی افساخت باکس گل با ام دی اف

  • ساخت تابلو نقش برجسته با ام دی اف
تابلوهای نقش برجسته تابلوهایی با کارایی زیاد و با هزینه پایین می‌باشند، با توجه به پایین بودن قیمت ام دی اف، تابلوهای نقش برجسته برای جاهایی که به نور نیازی نیست کاملا مقرون به صرفه است ،این تابلوها از یک بیس و یک رویه تشکیل شده اند که قسمت رویه کار حاوی نوشته، شماره تلفن، لوگو و اشکال مختلف بر روی قسمت بیس چسبیده می‌گردد، برای تابلوهای نقش برجسته باید از رنگهای متضاد استفاده نمود تا تابلو جلوه ی بیشتر به ما نشان دهد.

ساخت تابلو نقش برجسته ام دی افتابلو نقش برجسته ون یکاد

  • ساخت آباژور و دکور لامپ با ام دی اف
آباژور های کنار تخت خواب یا سقفی به راحتی با ام دی اف قابلیت طراحی و اجرا را دارند. این آباژورها دارای خلل و فرج طراحی می‌گردند تا بتوان نور را از آنها عبور داد. برای طراحی آنها از متریال مات یا شیشه ای پلکسی پشت خلل و فرج جهت پوشاندن حفره ها در کنار عبور نور استفاده می‌کنند. در آباژور های ام دی افی شما می‌توانید از نور های ال ای دی ثابت و چشمک زن یا حتی لامپ های معمولی استفاده کنید. ایده و طرح اولیه ساخت آباژور بسیار حائز اهمیت است این ایده می‌تواند شکلهای هندسی تا اشکال با هارمونی ثابت یا یک شکل ناهمگون به سبک دیکانستراکشن باشد. نکته مهم میزان نوری است که باید از آباژور به محیط ساطع شود. در محیطی مثل اتاق خواب طبیعتا به نور زیادی نیاز نیست و نوری در حد لامپ ۲۰ وات کفایت می‌کند ولی در فضاهای بزرگ مثل پذیرایی و حال آپارتمان ،این آباژورهای سقفی با نور مصرفی ۸۰ وات روشنایی خوبی به ما می‌دهند.
ساخت آباژور لامپ با ام دی افساخت باکس آباژور ام دی اف
  • ساخت سینی کیک و فینگرفود با ام دی اف
سینی کیک، کاپ کیک، با ام دی اف روکشدار قابل برش است، برای طراحی این سینی ها معمولا با توجه به قالب هندسی کیک، شکل سینی تعیین می‌گردد و تبلیغات لوازم قنادی می‌تواند بر روی سینی حکاکی شود. قیمت این سینی ها با توجه به سایز و تیراژ سفارش تعیین می‌گردد.
سینی فینگر فوود به عنوان سینی مزه و انواع خوراکی و میوه استفاده می‌شود، این سینی ها با ام دی اف روکشدار در شکل ها و طرح های هندسی مربعی، مستطیلی و چند ظلعی طراحی و ساخته می‌شود. سینی های فینگر فوود در طرح های تک رنگ سفید مشکی و طرح های به رنگ چوبی قابل سفارش می‌باشند.
ساخت سینی فینگرفوودساخت و تولید سینی کیک
سخن پایانی
برای ساخت محصولات دکوراتیو و مینیاتوری، استفاده از ام دی اف به جذابیت طرح می‌افزاید از طرفی با هزینه پایین، محصول را می‌توانیم در تیراژ بالا تولید نماییم. ام دی اف به راحتی با برش لیزری برش می‌خورد، برای ایده های اسباب بازی، با توجه به رنگهای متفاوت بسیار مناسب است، ام دی اف در ضخامت های ۲.۵ میلیمتر و ۵ میلیمتر قابل استفاده است. شاید تنها نقص ام دی اف نشستن دوده بر جداره ضخامت ام دی اف هنگام برش است.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر