menusearch
afrazlaser.ir

ساخت و معرفی فوم بسته بندی و ضربه گیر

۱۴۰۲/۵/۲۸ شنبه
(0)
(0)
ساخت و معرفی فوم بسته بندی و ضربه گیر
ساخت و معرفی فوم بسته بندی و ضربه گیر

ساخت و معرفی فوم بسته بندی و ضربه گیر

 

فوم از متریال هایی است که اجزای آن را پلی ایزوسیانات و پلیمر ها به همراه کاتالیزور مربوط به آن تشکیل می‌دهد.

فوم ها کاربرد بسیاری در صنایع ورزشی مبلمان ساختمان و موارد بسته بندی دارند. بیشترین استفاده از فوم ها مربوط به فوم پلی یورتان است که کاربرد بسیاری در صنعت مبلمان دارد. فوم ها با توجه به چگالی و تراکم مواد استفاده شده در آنها می‌توانند در بسیاری از صنایع مورد توجه قرار گیرند. فوم های سفت و سختر برای محافظت از اشیایی استفاده می‌شود که در برابر ضربه بیشتری قرار می‌گیرند و فوم های نرمتر برای اشیایی استفاده می‌گردد که وزن آنها کمتر بوده و در برابر ضربه کمتری قرار می‌گیرند.

در این مقاله به بررسی فوم های قابل استفاده به عنوان ضربه گیر و در بسته بندی می‌پردازیم.

کاربرد فوم ضربه گیر

  • استفاده از فوم پلی یورتان در ساختمان

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام باز کردن درب های اتاق خواب یا درب ورودی، احتمال برخورد فوم با دیوار وجود داشته باشد. در جایی که احتمال برخورد وجود داشته باشد از فوم پلی یورتان سفت استفاده می‌شود. این فوم ها می‌توانند در پشت لبه مبل و صندلی و در زیر پایه ها مبل و صندلی استفاده شوند. این فوم ها با توجه به تراکم بالا کاملا انعطاف پذیر بوده و باعث محافظت از وسیله ما می‌شوند. در خودرو سازی می‌توان با قرار دادن فوم سفت در بعضی از قسمت های خودرو باعث محافظت از بدنه خودرو شد این فوم ها با استفاده از لایه پشت چسبدار به خودرو متصل می‌شوند.

فوم ضربه گیر خودروفوم ضربه گیر درب و پنجرهکاربرد فوم پلی یورتان

  • استفاده از فوم پلی اتیلن در بسته بندی

بیشترین استفاده فوم پلی اتیلن در بسته بندی محصولات است این نوع فوم ها می‌توانند به خوبی از محصول مورد نظر با توجه به تراکمشان، محافظت کنند. فوم های پلی اتیلن در ضخامت های ۱ میلیمتر تا ۵ سانتیمتر تولید می‌شوند اما ضخامتی که فوم پلی اتیلن را بتوان با توجه به طرح مورد نظر برش داد ۱۵ میلیمتر است. اگر ضخامت محصول مورد نظر از ۱۵ میلیمتر بیشتر باشد، فوم مورد نظر را در چند قسمت تقسیم می‌کنیم و بر روی هم داخل کارتون بسته بندی منتاژ می‌کنیم. فوم های پلی اتیلن در ضخامت های ۱ میلیمتر تا ۱۵ میلیمتر با برش لیزری برای بسته بندی محصول کارکرد دارند.

فوم پلی اتیلن در بسته بندیبرش لیزری فوم پلی اتیلنبرش لیزری فوم پلی اتیلن

  • استفاده از فوم یونولیت در سقف ساختمان

فوم های یونولیت از انواع فوم های پلی یورتان می‌باشند، یونولیت ها با توجه به تراکمشان قیمت گذاری می‌شوند در اجرای سقف تیرچه بلوک بین لایه های پر کننده سقف از فوم های یونولیت با چگالی بالا استفاده می‌شود این فوم ها با توجه به اینکه وزن پایینی دارند باعث می‌شوند وزن سازه تا حد زیادی کاهش پیدا کند. فوم های یونولیت در ابعاد ۲ متر در ۱ متر تولید می‌شوند و در ضخامت های ۲ میلیمتر تا ۵۰ سانت تولید می‌شوند، برای برش لیزری زوی یونولیت فقط باید از فوم ۲ میلیمتر تا ۱۵ میلیمتر استفاده کرد.

فوم یونولیت در سقف تیرچه بلوک

برش لیزری بر روی انواع فوم

 

برش لیزری بر روی فوم هایی که چگالی بیشتر و تراکم بیشتری داشته باشند، برش تمیز تری به ما می‌دهد، برای ساخت بسته بندی های محصولات با استفاده از برش لیزری بر روی فوم پلی اتیلن، فرم محصول شما بر روی فوم پیاده سازی می‌شود نوعی قالب برای محافظت از محصول شما طراحی می‌گردد که با قرار گرفتن قالب در کارتون مربوطه، محصول شما اماده ارسال به مشتری می‌گردد.فوم هایی که تراکم آنها پایین است با برش لیزری برش می‌خورند ولی کمی از آنها هنگام برش آب می‌شوند و فوم در انتهای برش جمع می‌شود. اگر ارتفاع محصول از ۱۵ میلیمتر بیشتر باشند فوم ها به صورت چند لایه برش می‌خورند و روی هم منتاژ می‌گردند. فوم های پلی یورتان سفت تر هستند و برای محصولاتی که نیاز به ضربه گیری بیشتری هستند به کار می‌روند، ولی فوم پلی اتیلن با توجه به بافت آنها نرمتر هستند و انعطاف پذیر تر می‌باشند و برای محصولاتی که در برابر ضربه کمتری قرار می‌گیرند، به کار برده می‌شوند. هر کدام از این فوم ها نیز با توجه به تراکمشان نرم تر و سفت تر می‌شوند.

طراحی قالب محصول شما با توجه به تیراژ کارتان به صورت رایگان محاسبه می‌شود تا بسته بندی محصول برای برش نهایی آماده گردد.

برش لیزری فوم

رنگها در تولید فوم

رنگ سفید فوم پلی اتیلنرنگ مشکی فوم پلی اتیلن

 

برای استفاده از فوم در بسته بندی محصولات دو رنگ پایه سفید و خاکستری مایل به مشکی وجود دارند، پیشنهاد ما با توجه به دوده پذیر بودن فوم سفید هنگام برش لیزری، استفاده از فوم مشکی جهت بسته بندی است، فوم های رنگی با توجه به تیراژ چند هزار متری قابل سفارش است.

مزایای استفاده از فوم در بسته بندی

 

  1. فوم ها از از لحاظ وزنی بسیار سبک می‌باشند و در بسته بندی وزن آنها قابل چشم پوشی است.
  2. تنوع انعطاف پذیری در فوم، باعث تعدد در انتخاب با توجه به محصول می‌شود.
  3. فوم ها به راحتی با هر شکلی با برش لیزری، برش می‌خورند و هر شکلی با آن قابلیت قالب سازی محصول را دارد.
  4. فوم را می‌توان بهذهر طرحی شکل داد تا درون جعبه کارتون قرار گیرد.
  5. تنوع رنگی در انتخاب فوم بسیار بالاست.

معایب استفاده از فوم در بسته بندی

  1. فوم آتش پذیر است و بسیار زود آب می‌شود.
  2. فوم های با تراکم پایین در برش لیزری به راحتی آب می‌شوند.
  3. فوم ها برای اشکال گرد و کروی قابلیت قالب سازی سختتری دارند.

سخن پایانی

هر کسب و کاری برای تولید محصولات نیاز به بسته بندی مناسب جهت ارائه محصول له مشتری دارد. این بسته بندی از دو جهت مورد توجه مشتری است، یکی از جهت محافظت از محصول در برابر ضربه مورد توجه می‌شود و دیگری برای حفظ ظاهر و بالا بردن ارزش محصول اهمیت پیدا می‌کند. همه محصولات با توجه به وزن و شکلشان قابلیت قالب سازی با فوم را دارند. این قالب ها با توجه به ضربه گیری فوم، بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات می‌باشند، انتخاب نوع فوم و تعداد لایه های آن در طراحی بسته بندی و ضربه گیر محصول موثر است، برای ارائه خدمان بسته بندی فوم به عنوان ضربه گیر و بسته بندی محصولات تماس بگیرید تا نسبت به آن، همکاران ما به شما پاسخ دهند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر