menusearch
afrazlaser.ir

برش لیزری پلکسی

یکشنبه سی و یکم فروردین ۹۹
(0)
(0)
برش لیزری پلکسی
برش لیزری پلکسی
 
پلکسی چیست؟
ورقهای پلکسی به طور معمولی با استفاده از روش بازیافت تولید می‌شوند. این فرایند بسیار ارزان و سریع است ولی از لحاظ شرایط کیفی،این ورقها بسیار شکننده می‌باشند.از مزایای پلکسی می‌توان به شفافیت، مقاومت بالا، ضخامتهای متنوع، برش صاف و تمیز و سبک بودن اشاره کرد.این متریال دوام و پایداری بسیار بالایی دارند و میتواند به خوبی در برابر لرزش و ترک خوردگی مقاومت کند.هنگام برش لیزری هیچ تغییر شکلی ندارند و براحتی برش می‌خورد. پلکسی می‌تواند رنگ شود یا چسب به آن زده شود. از دیگر خاصیتهای آن ضد آب بودن و مقاومت در برابر آب است که با توجه به این می‌توان در آشپزخانه یا حمام از آن استفاده کرد. از پلکسی می‌توان در ساخت باکس گل، لوازم پزشکی، لایت باکس نوری، ساخت استندتابلوسازی ها، دکوراسیون خانه، ماکت سازی، آکواریوم و ساخت شابلون استفاده کرد.بعد از حکاکی بر روی پلکسی گرده حاصل از لیزر به راحتی با پارچه نرم و مرطوب، تمیز می‌شود.
پلکسی
مشخصات پلکسی
ابعاد ورقهای کامل پلکسی 183*122 سانتیمتر می‌باشند. برای سهولت در حمل و نقل ورق پلکسی و ابعاد متناسب با میز برش لیزری آنها را به دو قسمت 120*90 برش می‌زنند.فایل برش لیزری پلکسی داخل ورقهای با ابعاد کوچکتر می‌تواند چیده شود و قیمت بخش مورد استفاده، در نظر گرفته می‌شود. ضخامت ورقهای پلکسی 1_2_3_4_5_6_8_10میلیمتر می‌باشند. دستگاه برش لیزری معمولا تا ضخامت 10mm را برش می‌زند. رنگبندی پلکسی طیف وسیعی دارد چنانکه در تصویر زیر تنوع رنگی پلکسی را مشاهده می‌کنید. حکاکی روی ورق های پلکسی مشکی و شفاف، به رنگ سفید می‌شود.پلکسی ساختار بسیار براق و سبکی دارد که کاربرد آن را برای استفاده در صنعت بسیار آسان می‌کند.
طیف رنگی پلکسی
انواع پلکسی
 
  • پلکسی ترنسپرنت یا شفاف
این پلکسی از 92% شفافیت برخوردار است و معمولا به جای شیشه استفاده می‌شود نور را به طور کامل از خود عبور می‌دهد در مقایسه با شیشه از شکنندگی کمتر و سبک بودن برخوردار است و مقاومت بیشتری دارد و در مقابل عوامل جوی و گردوغبار عملکرد بهتری نسبت به شیشه دارد.این نوع پلکسی در باکسهای گل،ماکت سازی، تابلو سازی، تابلوهای دیواری و ساعت سازی کاربرد گسترده ای دارد، ابعاد این نوع پلکسی 122*91 سانتیمتر است.و در ضخامتهای 1_2_3_4_5_6_8_10 میلیمتر موجود است. در ماکت سازی از این پلکسی به منظور نشان دادن شیشه استفاده می‌کنند. در آباژور برای محافظت از آن و عبور نور از پلکسی شفاف استفاده می‌کنند.
پلکسی شفاف
  • پلکسی رنگی
برای تابلو سازی بر روی پشت پلکسی ها از چسب دوطرفه سلولزی استفاده می‌شود که این چسب باعث چسبیدن پلکسی مورد نظر به تکیه گاه خود است. برش لیزری پلکسی بعد چسب بر روی پلکسی انجام می‌گیرد.
پلکسی رنگی
  • پلکسی آینه ای
در این نوع پلکسی نور کاملا بازتاب می‌شود .این نوع پلکسی در رنگهای طلایی و نقره ای وجود دارد و به جای آینه می‌تواند استفاده شود، تفاوت آن با آینه در وزن سبک و عدم شکنندگی است. پلکسی های آینه ای در ساعت سازی، دکوراسیون منزل و استندها و لوح تقدیر و باکس سازی و ... کاربرد گسترده ای دارد. ابعاد ورق این نوع پلکسی 122*91 سانتیمتر است. و ضخامت این نوع پلکسی 2 میلیمتر است. قیمت این نوع پلکسی نسبت به سایر پلکسی ها بیشتر است ولی از کیفیت مناسب تری برخوردار است.
پلکسی آینه ای
  • پلکسی مات
پلکسی مات
حکاکی پلکسی
پلکسی متریال بسیار مناسبی برای حکاکی به شمار می‌رود چرا که بهترین کیفیت را با جزییات را ایجاد می‌کند. قبل از حکاکی ورق پلکسی باید برچسب طرفی که می‌خواهد حک شود را از پلکسی جدا کنید. حکاکی پلکسی باید از پشت پلکسی دیده شود بنابراین قبل از حکاکی حتما باید آن را آینه کرد تا به خوبی دیده شوند. در ماکت های معماری از حکاکی به منظور نشان دادن سایت پلان طرح استفاده می‌کنند که بسیار لوکس و زیبا دیده می‌شوند. دو نوع حکاکی توپر و توخالی برای پلکسی وجود دارد که هرکدام با توجه به کاربردشان استفاده می‌شوند. حکاکی توخالی در زمان کمتری نسبت به حکاکی توپر انجام می‌شود و قیمت آن کاهش پیدا می‌کند. حکاکی پلکسی باید با سرعت بالا و قدرت پایین انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود.حکاکی پلکسی در آباژور چهره، ساخت تندیس و حکاکی سایت پلان معماری بسیار کاربرد دارد.
حکاکی پلکسیحکاکی ورق پلکسیحکاکی پلکسی
کاربرد پلکسی
  • استفاده از پلکسی در تابلوهای دیواری نقش برجسته
در این روش ابتدا ابعاد تابلو و نحوه نصب آن بر روی دیوار مشخص می‌شود سپس هندسه کار در نرم افزار طراحی می‌گردد و پس از مقیاس شدن بر روی شیت های پلکسی چیده می‌شود و برش داده می‌شوند سپس اجزای تابلو بر روی زمینه آن منتاژ می‌شوند.برای مطالعه تابلو تبلیغاتی پلکسی کلیک کنید.
تابلو نقش برجسته با پلکسی
  • ساخت باکس یا جعبه با پلکسی
باکس ها به منظور نگهداری اشیا گران قیمت ساخته می‌شوند یا به منظور ایجاد بستری برای گل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین استفاده از باکس های پلکسی، ایجاد باکس گل است برای این منظور از پلکسی شفاف استفاده می‌گردد.در طراحی باکس می‌توان از چسب مخصوص پلکسی (کلروفوم) استفاده کرد تا بتوان اتصال صلب را بر روی آن ایجاد کرد.
ساخت باکس گل پلکسی
  • ساخت آباژور چهره با پلکسی
در این آباژورها از پلکسی شفاف 5 میلیمتر برای حکاکی چهره یا هر شکل هندسی متنوعی استفاده می‌شود.با حکاکی بر روی پلکسی، مسیر انتشار نور از آن با فررفتگی مشخص می‌گردد.
ساخت آباژور با پلکسی
  • ساخت قطعات مکانیکی و فنی با پلکسی
  • ساخت قاب عکس با پلکسی
  • ساخت ماکت و حکاکی سایت پلان با پلکسی
  • ساخت ساعت های دیواری با پلکسی
  • استفاده از پلکسی شیشه ای به جای شیشه در خانه
  • ساخت تاپر کیک با پلکسی
  • ساخت انواع تندیس برای جشنواره ها با متریال پلکسی
  • ساخت استند های نامزدی یا تولد با پلکسی
  • ساخت آکواریوم با متریال پلکسی گلس
اتصالات در ساخت باکس پلکسی
ساخت باکس با پلکسی در تولید محصولات زیادی استفاده می‌شود به عنوان مثال ماکت های معماری به صورت باکس درباز تولید می‌شوند و بر روی ماکت قرار داده می‌شود تا هم بتوان از نمای شیشه ای پلکسی گلس ماکت را رویت کرد و هم ماکت از گردو خاک و محیط بیرون رها گردد.باکس های پلکسی در تولید آکواریوم های خانگی به کار می‌روند طوری که با اتصال قطعات برش، ساخت این نوع باکس بدون درزی ساخته شود. اتصال پلکسی نقش مهمی در کاربرد باکس پلکسی ایفا می‌کند گاهی اتصال باید به صورت موقتی باشد مثل اتصال پیچ و مهره که پس مدتی می‌توان آن را باز کرد و به جای دیگری انتقال داد.
انواع اتصالات باکس پلکسی
اتصال چسب پلکسی
معمولا اتصال اکثر پلکسی ها با چسب انجام می‌گردد اتصال چسب در پلکسی جزو اتصالات صلب است و امکان جدا کردن پلکسی ممکن نیست. دو نوع چسب برای اتصال پلکسی وجود دارد:
چسب 1 2 3 و چسب کلروفوم
اتصال قطعات پلکسی با چسب 1 2 3 هنگام منتاز کار تسلط بیشتری می‌طلبد چرا که هنگام زدن چسب پلکسی فقط چند ثانیه برای منتاژ وقت است و در صورت اتلاف وقت ممکن است قطعه به درستی بر روی کار نشیند مورد بعدی احتمال کثیف کاری در اتصال چسب 1 2 3 وجود دارد مخصوصا وقتی که از پلکسی شفاف جهت انجام کار استفاده می‌کنیم. نوع دیگراتصال پلکسی چسب کلروفوم است، این نوع اتصال دو قطعه پلکسی رو مانند اتصال جوش به هم وصل می‌کند طوریکه این دو قطعه به یک قطعه تبدیل می‌شود و یکپارچه عمل می‌کند.معمولا چسب کلروفوم با سرنگ تزریق می‌شود تا کار به تمیزی منتاژشود.
اتصال چسب پلکسیچسب زدن پلکسی
اتصال پیچ و مهره در پلکسی
اتصال پیچ و مهره در پلکسی نوعی اتصال موقتی است، زمانی می‌توان از اتصال پیچ و مهره در اتصال پلکسی استفاده کرد که قطعات باکس مورد نظر را بتوانیم از هم جدا کنبم تا آن را بتوان جا به جا کرد. انواع باکس های چفت دار و جعبه ای با این روش ساخته می‌شوند.در اتصال پیچ و مهره، قطعات پلکسی به طور منظم و دقیق به منتاژ می‌گردند. و کار با تمیزی هر چه بیشتر تولید می‌شود. این اتصال در شیشه های روبروی باجه های بانک ها و آزمایشگاهها استفاده می‌شوند.
اتصال پیچ و مهره پلکسیاتصال اسپیسر پلکسی
اتصال پرچ در پلکسی
اتصال پرچ در پلکسی نوعی اتصال دایمی است که از این نوع اتصال در جاهایی استفاده می‌شود که بتوان آن را برای همیشه استفاده نمود. پرچ ها باعث اتصال صلب در پلکسی می‌شوند طوریکه امکان جدا کردن آنها وجود ندارد، باکس های گل و باکس های کوچک که امکان جابه جایی دارند از پرچ برای اتصال استفاده می‌کنند. نحوه منتاژپرچ با دستگاه پرچ زن یا به صورت دستی با چکش انجام می‌شود.
اتصال پرچ پلکسیپرچ کردن پلکسی
برش لیزری پلکسی
پلکسی با دو روش برش داده می‌شود، یک روش دستی که با استفاده از کاترهای مخصوص برش می‌خورد دو روش برش لیزری که بسیار متداولتر است.هر چه ضخامت پلکسی بیشتر باشد سرعت برش لیزری کمتر می‌شود، دقت برش لیزری برای پلکسی 0.5 میلیمتر است یعنی فاصله دو خط در فایل برش کمتر از 0.5 میلیمتر نباید باشد. برای چیدن فایلهای برش لیزری در شیت مورد نظر باید 3میلیمتر فاصله کار با جداره، رعایت شود.
فایل برش لیزری باید به صورت میلیمتر ترسیم شود و با انواع نرم افزارهای وکتور مثل کرل،اتوکد،ایلوستریتور،سالید ورک و راینو امکان پذیر است. فرایند برش لیزری، با سرعت پایین و قدرت بالا بهترین نتیجه در کیفیت برش را دارد.
نکته مهم در برش لیزری پلکسی چیدن قطعات برش با کمترین فاصله ای که می‌شود، است. با توجه به قیمت متریال پلکسی این کار باعث صرفه جویی و کاهش قیمت در متریال می‌شود. برای حذف خطوط اضافی روی همدیگر باید با استفاده از دستور OVERKILL در نرم افزار اتوکد اقدام به این کار کرد. برای اطمینان از بودن قطعات در یک سطح، می‌توان از دستور FLATTEN در نرم افزار اتوکد، استفاده کرد.
در صورت نداشتن آشنایی با این دستورات از طریق شماره های وبسایت با ما تماس حاصل نمایید.
قیمت پلکسی
قیمت پلکسی با توجه ابعاد متریال چیده شده در فایل برش، محاسبه می‌شود. هر چقدر ضخامت متریال بالاتر رود قیمت برش لیزری افزایش پیدا می‌کند. کادر تعریف شده برای تعیین قیمت باید مستطیل باشد. قیمت کل کار، مجموع قیمت متریال پلکسی و برش لیزری است.برای اطلاع از قیمت برش لیزری و قیمت متریال، فایلتان را به لینک واتس آپ  یا لینک تلگرامدر همین صفحه ارسال کنید یا از طریق شماره تلفنهای موجود در سایت با ما تماس بگیرید.
گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر