menusearch
afrazlaser.ir

برش لیزری هایمپک

سه شنبه چهارم خرداد ۰۰
(0)
(0)
برش لیزری هایمپک
برش لیزری هایمپک
هایمپک چیست؟
هایمپک یا High Impact Polystyrene که به اختصار به آن HIPS می‌گویند، نوعی پلاستیک مقاوم به ضربه است که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، ساخت شابلون و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. این متریال دارای ویژگی ضد رطوبت است که استفاده آن را در فضای خارجی ممکن می‌کند. این پلاستیک از نظر وزنی، انعطاف پذیری، سبک و با قیمت مناسب نسبت به سایر مواد مشابه در بازار بهتر است. به دلیل خصوصیات فوق العاده آن، این محصول در اکثر صنایع به خصوص برش لیزری کاربرد دارد.
در بازار ایران از این محصول به صورت ورق های سفید با ابعاد 1.2*1.8 متر و ضخامت 2  میلیمتر ارائه می‌شود. بافت این متریال بسیار متراکم و مقاوم است و می‌تواند به عنوان عایق صوت و گرما استفاده گردد.
در یک دسته بندی کلی پلی استایرن ها به سه نوع تقسیم می‌شوند که شامل: پلی استایرن معمولی (کریستال)، پلی استایرن مقاوم (هایمپک) و پلی استایرن انبساطی (یونولیت) است. پلی استایرن در حالت عادی بسیار شکننده است که با ترکیب مواد مانند پلی بوتادین منجر به تولید این محصول می‌شود. در بازار ایران مجموعه های پتروشیمی بزرگ اقدام به تولید ورق هایمپک می‌کنند.
برش لیزری هایمپکهایمپک
ویژگی ورق هایمپک
ورق هایمپک در ضخامت های 2 تا 8 میلیمتر تولید می‌شود از ویژگی های آن می‌توان به انعطاف پذیری، مقاومت بالا، حفظ ابعاد هنگام برش، رنگ پذیری، چسبندگی و چاپ پذیری اشاره کرد. هایمپک طیف رنگی بالایی دارد. و طیف رنگی مشکی سفید مات قرمز آبی سبز را در بر می‌گیرد.
فروش ورق هایمپک
کاربرد ورق هایمپک
ورق هایمپک به سبب ویژگی های مقاومت در عین انعطاف پذیری، برای ساخت شابلون برش لیزری بسیار مناسب است چرا که هم سطوح منحنی و هم سطوح تخت قابلیت اسپری کردن روی شابلون ورق هایمپک را دارد. با توجه به خواص مقاومت و انعطاف پذیریاز ورق هایمپک به عنوان شابلون و استنسیل در پتینه کاری ساختمان استفاده می‌شود.
شابلون هایمپکاستنسیل برش لیزری
ورق هایمپک را می‌توان برای تولید تابلوهای بک لایت یا نقش برجسته به کار برد، نوعی از متریال هایمپک به صورت مات است که نور را به صورت ملایم عبور می‌دهد و برای استفاده در تابلوهای دارای نور مناسب است. برای استفاده از هایمپک در تابلوهای نقش برجسته باید از ورق هایمپک روکشدار استفاده کرد.
برش لیزری ورق هایمپک
برای برش لیزری روی ورق هایمپک می‌توان قطعات برش لیزری را در فایلهای با ابعاد 120 در 90 سانتیمتر چید. سرعت مناسب برش و قدرت متعادل به راحتی ورق هایمپک را برش می‌زند و سطح صافی را هنگام برش بوجود می‌آورد دما بر روی این پلی استایرن تاثیری ندارد و برش یکدستی به ما می‌دهد.
دو نوع متریال هایمپک به صورت روکشدار و بدون روکش در بازار وجود دارد، ورق هایمپک روکشدار به سبب روکش، دوده برش لیزری را دفع می‌کند و سطح تمیز می‌ماند ولی هایمپک بدون روکش باعثبوجود آمدن دوده در پشت کار خواهد شد برای کنترل این موضوع می‌توان از چسب کاغذی در پشت ورق هایمپک استفاده کرد تا تمیزی کار لطمه نبیند.
قیمت ورق هایمپک
قیمت ورق هایمپک مانند پلکسی گلس است و به دلیل ویژگی های فیزیکی، از قیمت پایینتری نسبت به باقی متریال ها برخوردار است برای استعلام قیمت برش لیزری روی ورق هایمپک می‌توانید به لینک واتس آپ یا تلگرام پیام دهید یا با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.
گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر