menusearch
afrazlaser.ir

برش لیزری مقوا

یکشنبه سی و یکم فروردین ۹۹
(2)
(0)
برش لیزری مقوا
برش لیزری مقوا
 
مقوا چیست؟
مقوا متریالی سبک و سفت و است.در اصل همان کاغذ معمولی است که در اثر فشار و چسب به مقوا تبدیل می‌شود.مقوا حاوی الیافی سلولزی است که طیف گسترده ای از کاربردها رو شامل می‌شود. از جمله ویژگی های آن، می‌توان به ارزان بودن آن اشاره کرد همچنین مقوا بسیار انعطاف پذیر است و به راحتی تا می‌شود. به دلیل بافت نرم، با برش لیزری راحت برش می‌خورد و برش آن بسیار تمیز و صاف است.مقوا دارای تولید آسان و اقتصادی است و حمل و نقل آن در این فرایند آسان است. مهمترین نقص فنی مقوا این است که مقاومت بسیار کمی در مقابل آتش و رطوبت دارد.
مقوا فابریانومقوا
مشخصات مقوا
ابعاد مقواها معمولا 100*70 و 70*50 سانتیمتر است. ضخامت مقوا ماکت 1.6 میلیمتر و مقوا 400 گرم، 1 میلیمتر است بقیه مقوا ها کمتر از یک میلیمتر می‌باشند. مقوا کاربرد گسترده ای در ساخت ماکت با مقیاسهای مختلف دارد همچنین در تولید انواع جعبه های بسته بندی و حکاکی و تولید کاردستی، ساخت تابلو دیواری، تابلو سازی، چاپ گرافیکی، جلد کتاب و... کاربرد دارد.
انواع مقوا
 
  • مقوا ماکت
مقوا ماکت شامل مقوا ماکت هلندی، مقوا ماکت چینی و مقوا ماکت ایرانی است. مقوا ماکت کاربرد زیادی درساخت ماکت دارد و معمولا دانشجویان معماری و معماران برای ساخت ماکت های شماتیک حجمی یا اجرایی از آن استفاده می‌کنند. ضخامت مقوا ماکت 1.6 میلیمتر است. ابعاد مقوا ماکت هلندی وچینی 100*70 سانتیمتر است. و برای برش لیزری بسیار مناسب است چرا که دوده و سوختگی در آن بسیار اندک است. ولی در مقوا ماکت ایرانی باتوجه به سختی و الیاف درونی موجود در آن از قدرت بیشتری برای برش لیزری در آن استفاده می‌شود که باعث دوده زیاد در آن می‌شود. ابعاد مقوا ماکت ایرانی 50*70 سانتیمتر است. قیمت مقوا ماکت ایرانی از باقی مقوا ماکتها کمتر است.
مقوا ماکتمقوا ماکت
  • مقوا فابریانو
مقوا فابریانو در معماری، کارهای هنری، صنایع دستی، تولید انواع کارتها، کاربرد گسترده ای دارد. ابعاد مقوا معمولا 100*70 و 50*70 سانتیمتر است. مقوا فابریانو دارای تنوع مختلفی از لحاظ وزن است طوری که طیف آن از400 گرم تا 160 گرم با توجه به کاربرد آن، است. تنوع رنگی در این نوع مقوا بسیار بالاست و گستره ی وسیعی را دربر می‌گیرد.یکی از کاربردهای این مقوا در طرح جلد کتاب و تولید دفترچه های کوچک و همچنین تولید جعبه شکلات، جعبه های هدیه است.حکاکی و برش لیزری روی این نوع متریال قابل انجام است و با استفاده از حک خطوط می‌توان از روش تا کردن و انعطاف پذیری این مقوا برای تولید انواع حجمها، استفاده کرد. قیمت آن در مقایسه با مقوا ماکت بسیار پایین است.
مقوا فابریانوفابریانو
  • مقوا ایندربرد
مقوا ایندر برد بالاترین کیفیت و استاندارد ترین کیفیت را در بین مقواهای بهداشتی دارا است همچنین این مقوا دارای مجوز از وزارت بهداشت است.این مقوا در تولید جعبه های مخصوص غذایی، اقلام دارویی، و محصولات بهداشتی کاربرد فراوانی دارد از ویژگی های فنی آن می‌توان به سفیدی ،براق بودن، استحکام بالا، قابلیت خم شدگی و تا شدگی است. این مقوا براحتی با برش لیزری، حکاکی و برش می‌خورد. دارای تنوع در وزن است و از 200 تا 400 گرم، متفاوت است.ابعاد آن 50*70 و 100*70 سانتیمتر است.
مقوا ایندربردمقوا ایندربرد
  • مقوای موجدار
این نوع مقوا از دولایه تولید می‌شود که لایه اول یک روکش ساده است و لایه دوم یک شکل موج مانند برای افزایش مقاومت آن است.جنس این نوع مقوا از کاغذ کرافت است. اولین بار این مقوا در آمریکا تولید شد. بسیاری از محصولات با استفاده از این مقوا بسته بندی و از آمریکا به سایر کشورها منتقل می‌شدند. این مقوا دارای انواع مختلفی اعم از تک رو، تک جداره، دو جداره، سه جداره است. مقاومت سه جداره و دو جداره بسیار مناسب برای بسته بندی می‌باشند. بیشترین کابرد این جعبه ها در بسته بندی مواد غذایی به خصوص بسته بندی پیتزا و غذای بیرون بر است.
مقوا موجدارمقوا موجدار
 
  • مقوا کرجی
مقوا کرجی از کاغذهای باطله طبق فرایند فشار در کارگاههای تولیدی شهر کرج ایجاد می‌شود. ابعاد این نوع مقوا 50*70 و 78*58 سانتیمتر است. ضخامت مقوا 3.5 میلیمتر است. رنگ بندی ندارد و تنها رنگ آن طوسی کم رنگ است. کاربرد این مقوا در بسته بندی شیرینی، ماکت سازی، جعبه سازی، ضنایع دستی، و دکوراسیون خانه و... است. این مقوا سختی و مقاومت بالایی دارد ولی در مقابل آتش و رطوبت مقاومت بسیار کمی دارد. این مقوا با دستگاه برش لیزری بسیار تمیز و صاف برش می‌خورد و ترک خوردگی و دوده زیاد در آن مشاهده نمی‌شود.
مقوا کرجیمقوا کرجی
  • مقوا کارتون
مقوا کارتونبسته بندی مقوا کارتون
  • مقوا متالایز
این نوع مقوا دارای ضخامت بسیار کم برای کاربردهای تزیینی و جعبه سازی یا گلسازی است، بدنه بسیار براق و انعطاف پذیری دارد و به راحتی با برش لیزری، برش خورده می‌شود. مقوا متالایز نوعی مقوا شبه فلز است که می‌تواند در کارهای تزیینی مثل ساعت و دکوراسیون داخلی، به عنوان روکش بر روی متریال محکمتر قرار بگیرد، قیمت این نوع مقوا نسبت به طرح و نقش زیبا ارزانتر از سایر مقواهای دیگر است.برای برش لیزری مقوای متالایز و استعلام قیمت، تماس بگیرید.برش لیزری مقوا متالایز به راحتی برای برشهای با ابعاد کوچک انجام پذیر است.
برش لیزری مقوا متالایزبرش لیزری و حکاکی مقوا متالایز
برش لیزری بسته بندی با مقوا
 
خیلی از مشاغل و کسب وکارها برای بسته بندی و پک کردن محصول خود نیاز به مقوا سبک یا سنگین دارند. از این رو مقوا، با توجه به ارزان بودن و منتاژ سریع نسبت به دیگر متریال از اهمیت بیشتری برخوردار است، برای کالاهای زیر 1000 گرم بهتر است از مقوای فابریانو یا ایندربرد استفاده گردد برای کالاهای 1 کیلوگرم تا 8 کیلوگرم، مقواهای کرجی و مقواهای کارتون مناسب جهت بسته بندی می‌باشند. طراحی پک های بسته بندی در صورت سفارش تیراژ، رایگان انجام می‌گیرد. خدمات برش لیزری مقوا بسته به نوع کار و ابعاد آن برای ورق چیده و برش زده می‌شوند، برای برطرف کردن دوده برش لیزری با درخواست مشتری می‌توان از ورق های کاغذی نازک زیر کار استفاده کرد.
حکاکی روی مقوا
 
حکاکی بر روی مقوا به روش امکان پذیر است اولین روش استفاده از حکاکی توپر است به این صورت که داخل حروف حکاکی به وسیله دستگاه برش لیزری با فاصله های کمتر از 0.1 میلیمتر پر میشود این مدل حکاکی بر روی مقواهایی که ضخامت 2 میل به بالا دارند پیشنهاد می‌شود در روش دوم حکاکی روی مقوا، اشکال و حروف به صورت تک خط و نیم برش حکاکی می‌شود در این روش سرعت حکاکی بالاتر می‌رود در نتیجه آن هزینه برش لیزری کاهش می‌یابد. رنگ حکاکی روی مقوا به صورت قهوه ای تیره می‌شود از این رو حکاکی روی متریالهای مقوایی که رنگ روشن تری داشته باشند بیشتر خود را نشان می‌دهد.
چاپ و برش روی مقوا
 
برای تولید لیبل مقوایی یا تراکت مقوایی می‌توان از چاپ بر روی مقوا استفاده نمود، دو نوع چاپ برروی مقوا وجود دارد اولین روش چاپ مستقیم روی مقوا است که مقوا مستقیم زیر دستگاه پلات می‌رود مانند گلاسه ضخیم چاپ روی آن انجام می‌شود. دومین روش چاپ استفاده از کاغذ په په است که این کاغذ نوعی لیبل برچسبی است که روی مقوا می‌نشیند.
بعد از چاپ روی مقوا می‌توان قطعات کار را با برش لیزری به هر فرمی برش زد تا در نهایت چاپ و برش روی مقوا اوکی شود. برای مراقبت از مقا در برابر رطوبت و گردوخاک می‌توان آن را با لمینت براق یا مات روکش کرد. لمینت روی مقوا باید قبل از برش لیزری انجام شود تا بتوان آن را برش زد.برای تولید جعبه های تبلیغاتی شرکت ها می‌توان از این روش برای تولید استفاده کرد. هزینه تولید این جعبه ها با توجه به نوع مقوا و چاپ روی آنها متغیر است
 
برش لیزری مقوا
 
برش مقوا با دو روش دستی(با کاتر) و روش مکانیکی(توسط دستگاه برش لیزری) انجام می‌شود. مقوا ازجمله متریالی است که براحتی با دستگاه برش لیزری، برش می‌خورد و خیلی صاف و بدون خوردگی، این فرایند، انجام می‌شود. قبل از هر چیزی برای برش لیزری می‌بایست قطعات برش را در داخل ورق هایی که ابعاد آنها در مقاله بالا عنوان شد، قرار داد، سپس فاصله 3 میلیمتری را از جداره های ورق حفظ کرد بعد از آن حکاکی را با یک رنگ، برش داخلی را با یک رنگ مجزا و برش خارجی را با یک رنگ متفاوت، طراحی کرد. برای حذف خطوط اضافی از دستور OVERKILL در اتوکد می‌بایست استفاده کرد و برای قراردادن صفحات در یک صفحه از دستور FLATTEN می‌توان استفاده کرد. در جدول زیر اطلاعات مورد نیاز برای طراحی براساس مقواهای مختلف، شرح داده شده است.
 
متریال برش لیزری
ابعاد شیت
فاصله قطعات از لبه
حداقل فاصله خطوط از هم
مقوا ماکت هلندی
100*70
3 میلیمتر
1 میلیمتر
مقوا ماکت ایرانی
70*50
10 میلیمتر
3 میلیمتر
مقوا فابریانو
100*70
70*50
3 میلیمتر
0.5 میلیمتر
مقوا ایندربرد
100*70
70*50
3 میلیمتر
1 میلیمتر
مقوا موجدار
100*70
70*50
3 میلیمتر
1.5 میلیمتر
مقوا کرجی
58*78
5 میلیمتر
2.5 میلیمتر
مقوا کارتون
100*70
5 میلیمتر
2.5 میلیمتر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
قیمت برش لیزری مقوا
 
قیمت با توجه به متریال و زمان صرف شده برای برش لیزری، محاسبه می‌شود. هرچقدر جزییات و دیتیل قطعات برش بیشتر باشد به طبع آن، قیمت برش لیزری نیز افزایش می‌یابد و هرچقدر جزییات کمتر باشد قیمت کاهش پیدا می‌کند. برای اطلاع از قیمت متریال و برش لیزری فایلهایتان را از طریق واتس آپ یا تلگرام در همین صفحه یا از طریق شماره تلفنهای سایت برای اطلاعات بیشتر و سفارش خدمات، تماس حاصل نمایید.
گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر