menusearch
afrazlaser.ir

مدلسازی و رندر

یکشنبه سی و یکم فروردین ۹۹
(0)
(0)
مدلسازی و رندر

مدلسازی در معماری

مدلسازی در معماری به معنای ایجاد و تولید کردن حجم و سایت پلان پروژه می باشد.انواع نرم افزارها برای مدلسازی در معماری وجود دارد که بر مبنای آن معماران می توانند حجم خود را مدل کنند. نکته مهم در مدلسازی ، انتخاب درست نرم افزار مورد نیاز بر مبنای سرعت و کیفیت است.

انواع نرم افزار مدلسازی در معماری:

  • نرم افزار تری دی مکس

تری دی مکس از معروفترین و متداولترین نرم افزارهای سه بعدی است که معماران برای مدل کردن پروژه های مختلف از آن بهره می گیرند. در تری دی مکس هر مدلی قابل ترسیم است. علاوه بر مدلسازی این نرم افزار می تواند در حوزه متریال دهی و رندرینگ ، به کمک معماران و داشجویان برای ارایه بیاید. این نرم افزار از نطر کار در سیستم از نرم افزارهای سنگین می باشد بنابراین کار کردن با آن نیازمند سیستم مطلوب می باشد. کیفیت رندر در نرم افزار مکس بسیار خوب است ولی سرعت آن نسبت به نرم افزارهایی مثل لومیون ، پایین می باشد.

رندر تری دی مکس

  • نرم افزار راینو

یکی از متداولترین ها و مرسومترین نرم افزارها برای معماران برای ترسیم اشکال کرو و منحنی می باشد. این نرم افزار ورک اسپیس بسیار سبکی دارد بنابراین کار کردن با آن بسیار راحت  لذت بخش خواهد بود. علاوه بر این سرعت ترسیم شکلهای پیچیده و مدلهای سخت نسبت به نرم افزار مکس ، بسیار بالاست. از پلاگینهای معروف این این نرم افزار پلاگین گرس هاپر است که با استفاده از کد نویسی حجمها ترسیم می شوند. انواع پوسته های پارامتریک با این پلاگین براحتی قابل ترسیم است. در حال حاضر با توجه به معماری معاصر ساخت تمامی مدلسازی های پبچیده و دشوار به راحتی با این پلاگین انجام می شود.

آموزش راینو

  • نرم افزار رویت 

این نرم افزار از جهتی در مدلسازی به کار می رود که سرعت ترسیم مقطع و نما با توجه با مدل  را بیشتر می کند یعنی کاربر بعد از مدل سازی دیگر نیازی به ترسیم دو بعدی پلان نما مقطع نخواهد داشت و این مدارک قابل برداشت هستند. از طرفی یکی از متداولترین نرم افزارها برای کشیدن فاز 2 معماری می باشد. رویت نرم افزار بسیار سنگینی می باشد و کار کردن در آن سیستم به لحاظ کانفیگ بالایی را می طلبد.

رویت

  • نرم افزار اسکیچاپ

ابتدا سایت گوگل برای مدلسازی های خود در نقشه این نرم افزار سبک را تولید کرد که بعدها مورد توجه معماران و دانشجویان معماری قرار گرفت.کار با این نرم افزار بسیار آسان و راحت بوده و رندرینگ بسیار ساده و آسانی دارد ولی از لحاظ کیفیت به نرم افزارهای راینو و تری دی مکس نمی رسد. محیط کار در این نرم افزار سبک می باشد و نیاز به رم بالاتر در سیستم نخواهید داشت و سرعت رندر در آن بسیار بالاست.

اسکیچاپ

رندر چیست؟ 

به مدت زمانی که طول می کشد تا صحنه 3 بعدی خروجی گرفته شود، رندر می گویند. محبوب ترین و متداولترین نرم افزار برای رندرینگ، تری دی مکس می باشد. بسیاری از انیمیشن های سه بعدی دنیا از این نرم افزار استفاده می کنند. در معماری نیز جهت گرفتن خروجی از طرح، از رندرینگ استفاده می کنند.طول زمان رندر در هر نرم افزاری متفاوت می باشد. در بعضی نرم افزارها ، کل فشار رندر بر روی سی پی یو می باشد مثل نرم افزار مکس و در بغضی دیگر فشار رندر روی کارت گرافیک سیستم می باشد مثل نرم افزار لومیون. ولی کیفیت ها در مکس نسبت به لومیون بالاتر است.

رندر استادیوم

چه عواملی در سرعت رندر تاثیر گذار است؟

سرعت رندر رابطه مستقیمی با نورها، اجسام، متریالها، آبجکتها، رفلکتها، و... دارد، چنانچه این عوامل بیشتر باشند سرعت رندر کاهش می یابد ولی اگر از حجم سبک و آبجکتهای سبک استفاده شود، سرعت رندر افزایش پیدا می کند.

چه سیستمی برای رندر مناسب است؟

معمولا انتخاب سیستم برای رندرینگ یکی از چالش های اصلی دانشجویان معماری و معماران، می باشد. مهمترین عامل در افزایش سرعت رندر در نرم افزار تری دی مکس، سی پی یو می باشد سی پی یوهای زئون با توجه به تعداد هسته بالا سرعت را افزایش می دهند بعد از آن اینتل Cor i7 پیشنهاد می شود، کارت گرافیک کوادرو مخصوص رندرگیری می باشد. رم معمولا 12 گیگ یا 16 گیگ مناسب است. استفاده از هارد SSD نیز می تواند در بالابردن سرعت کار کردن با تری دی مکس موثر باشد، در کل هزینه مهمترین عامل برای تصمیم گیری انتخاب سیستم می باشد و سطح کاربر معمولی یا حرفه ای، در انتخاب سیستم های رندرگیری اثرگذار است.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر