menusearch
afrazlaser.ir

طراحی لوگو

یکشنبه سی و یکم فروردین ۹۹
(0)
(0)
طراحی لوگو

لوگو تصویری است که نماد تجارت شما است. اما آیا می دانید 7 نوع مختلف لوگو وجود دارد؟

اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند،هر نوع لوگو احساس متفاوتی به برند شما می دهد. و از آنجا که لوگو شما اولین چیزی است که مشتریان جدید مشاهده می کنند ، می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی دریافت کرده اند. آیا می خواهید بهترین نوع لوگو را برای تجارت خود انتخاب کنید؟ در اینجا 7 نوع لوگو مورد نیاز برای دانستن در اینجا آورده شده است:

1-لوگوهای مونوگرام(Monogram logos):

لوگو های مونوگرام یا نشانک ها آرم هایی هستند که از حروف تشکیل می شوند ، معمولاً با نام های تجاری. IBM، CNN، HP، HBO… متوجه یک الگو می شوید. آنها ابتکارات برخی مشاغل مشهور با نامهای نسبتا طولانی هستند. با یادآوری 2 یا 3 حرف، آنها به اهداف اولیه شناسایی برند تبدیل شده اند. بنابراین منطقی است که آنها بتوانند از مونوگرامها - که بعضاً به آنها لوگو های مشخص شده نامیده می شوند - برای نمایندگی سازمان های خود استفاده کنند.

ibm logonasa logo

یک نشان نامه یک لوگو مبتنی بر تایپوگرافی است که از چند حرف تشکیل می شود ، معمولاً با نام های یک شرکت همراه است. نشان نامه همه چیز در مورد سادگی است. در صورت داشتن یک نام طولانی ، فقط با استفاده از تنها چند حرف می توانند در ساده سازی برندهای مختلف شرکت مؤثر باشند. به عنوان مثال ، گفتن - و به یاد آوردن - ناسا در مقابل اداره ملی هوانوردی و فضایی بسیار ساده تر است؟ از آنجا که تمرکز روی ابتدایی ها است ، فونت انتخاب شده بسیار مهم است تا مطمئن شوید که لوگو شما نه تنها با آنچه شرکت شما انجام می دهد ، بلکه در هنگام چاپ روی کارت ویزیت قابل خواندن است.

2-کلمات کلیدی:(Wordmarks)

مشابه یک نشانک ، یک کلمه کلیدی یا لوگو ، یک لوگو مبتنی بر قلم است که تنها روی نام یک کسب و کار متمرکز است. به ویزا و کوکا کولا فکر کنید. وقتی یک شرکت دارای نام مختصر و مشخص است ،لوگو های Wordmark واقعا خوب کار می کنند. نماد Google نمونه ای عالی از این دسته است. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است ، بنابراین ، هنگامی که با تایپوگرافی قوی ترکیب می شود ، این لوگو به ایجاد شناخت قوی برند کمک می کند. از آنجا که توجه شما به نام شما متمرکز خواهد شد ، می خواهید یک قلم را انتخاب کنید یا یک فونت ایجاد کنید که جوهر کاری شما باشد. به عنوان مثال ، لوگوهایی مد تمایل به استفاده از قلم های تمیز و ظریف دارند که احساس راحتی می کنند ، در حالی که آژانس های قانونی یا دولتی تقریبا همیشه به متن سنتی "سنگین تر" که احساس امنیت می کند ، تمایل دارند.

google logococacola logovisa logo

3-علائم نقاشی ( Pictorial marks):

یک علامت تصویری (که گاهی به آن علامت تجاری یا نماد لوگو گفته می شود) یک نماد یا نماد مبتنی بر گرافیک است. این تصویری است که وقتی فکر می کنید "لوگو" به ذهن می رسد: نماد نمادین اپل ، پرنده توییتر ، bullseye Targetye. g لوگوهای هر یک از این شرکت ها چنان مزین است و هر برند آن چنان تأسیس شده است که برند به تنهایی قابل تشخیص است. یک علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است. به همین دلیل ، می تواند برای شرکت های جدید یا کسانی که دارای برند تجاری شناخته نشده نیستند ، یک نوع لوگو فریبنده باشد.

apple logotwitter logotarget logo

بزرگترین چیزی که باید هنگام تصمیم گیری برای رفتن با یک علامت تصویری در نظر بگیرید این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که تمام وجود خود را در شرکت شما خواهد داشت. شما باید در مورد پیامدهای گسترده تر تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید: آیا می خواهید به نام خود بازی کنید (مانند جان دیر با آرم گوزنها خود را انجام می دهد)؟ یا آیا شما به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید (فکر کنید چگونه ارواح اسنپ چت به ما می گوید این محصول چه کاری انجام می دهد)؟ یا آیا می خواهید یک احساسات را برانگیزید (همانطور که بنیاد حیات وحش جهانی با تصویر پیچیده خود از پاندا - گونه ای شایان ستایش و در معرض خطر) انجام می دهد؟

4-لوگو انتزاعی :(Abstract logo marks)

یک علامت انتزاعی نوع خاصی از آرم تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد - مانند سیب یا پرنده - این یک شکل هندسی انتزاعی است که نشان دهنده تجارت شما است. چند نمونه مشهور عبارتند از: لوگوی BP starburst-y ، دایره تقسیم شده Pepsi و گل استری-y Adidas. مانند همه نمادهای لوگو، علائم انتزاعی بسیار خوب عمل می کنند زیرا برند شما را به یک تصویر واحد متراکم می کند. با این وجود ، به جای اینکه محدود به تصویری از چیزهای قابل تشخیص باشید ، لوگوهای انتزاعی به شما امکان می دهند تا چیزی را بی نظیر و منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود بسازید.

pb logopepsi logoadidas logo

فایده یک نشان انتزاعی این است که شما بدون تکیه بر پیامدهای فرهنگی یک تصویر خاص می توانید آنچه را که شرکت شما به صورت نمادین انجام می دهد ، منتقل کنید. از طریق رنگ و فرم می توانید معنا و مفهوم را نسبت داده و احساسات را در مورد برند خود پرورش دهید. (به عنوان نمونه ، به این فکر کنید که Nike swoosh چگونه به معنای حرکت و آزادی است).

5-مصورها(Mascots):

لوگوهای مصور لوگوهایی هستند که یک شخصیت مصور را در بر می گیرند. اغلب رنگارنگ ، گاه کارتونی ، و همیشه سرگرم کننده ، نماد مصوریک راه عالی برای ایجاد سخنگوی برند بسیار شخصی شماست ، سخنگوی شخصیت.  این نوع لوگو به سادگی یک شخصیت مصور است که نمایانگر شرکت شما است. به عنوان سفیر تجارت خود از آنها فکر کنید. تابلوهای معروف شامل مرد کول ، مرد سرهنگ KFC و آقای بادام زمینی سیاره است. مصورها ها برای شرکت هایی که می خواهند با توسل به خانواده ها و کودکان ، فضایی سالم ایجاد کنند ، عالی هستند. به همه آن مصورها در مسابقات ورزشی و پویایی فوق العاده ای که ایجاد می کنند با درگیر شدن با مخاطب فکر کنید!

لوگو مصورلوگو مصورkfc logo

6-لوگوی ترکیبی:( The combination mark)

علامت ترکیبی یک لوگو است که از یک علامت کلمه یا نشانک ترکیبی و یک علامت تصویری ، علامت انتزاعی یا مصور تشکیل شده است. تصویر و متن را می توان به صورت کنار هم قرار داد ، روی هم قرار گرفت و یا در کنار هم قرار گرفت تا یک تصویر ایجاد شود. برخی از لوگوهای برند ترکیبی شناخته شده شامل Doritos ، Burger King و Lacoste هستند. 

از آنجا که یک نام با تصویر در ارتباط است ، یک علامت ترکیبی یک انتخاب همه کاره است ، که متن و نماد یا مصور با هم برای تقویت برند شما کار می کنند. با یک مارک ترکیبی ، مردم نیز بلافاصله شروع به پیوند دادن نام شما با علامت تصویری شما خواهند کرد! در آینده ممکن است بتوانید به طور انحصاری به یک نماد لوگو تکیه کنید و لازم نیست همیشه نام خود را درج کنید. همچنین ، از آنجا که ترکیب یک نماد و متن یک تصویر متمایز را در کنار هم ایجاد می کنند ، این لوگوها معمولاً ساده تر از یک علامت تصویری هستند.

locoste logoلوگو ترکیبیburger king logo

7-نماد:(The emblem)

یک لوگو نماد از قلم داخل یک نماد یا یک نماد تشکیل شده است. مدالها ، مهر و مومها را فکر کنید. این آرم ها ظاهراً سنتی به نظر می رسند که می تواند تأثیر چشمگیری بگذارد ، بنابراین اغلب برای بسیاری از مدارس ، سازمان ها یا سازمان های دولتی گزینه انتخابی هستند. صنعت خودرو نیز به آرم های نماد بسیار علاقه دارد. در حالی که آنها از سبک کلاسیک برخوردار هستند ، برخی از شرکت ها به طور موثر مدرن سازی نمادهای سنتی را با طرح های آرم متناسب با قرن بیست و یکم مدرن کرده اند (به نماد پری دریایی نمادین Starbucks یا طناب معروف هارلی دیویدسون فکر کنید).

لوگو نمادharvard logoharley logo

اما به دلیل داشتن جزییات زیاد ، و این واقعیت که نام و نماد به طور کامل با هم درآمیخته اند ، می توانند از انواع لوگو های ذکر شده کمتر متنوع باشند. طراحی نمادی پیچیده تکرار در همه برندها آسان نخواهد بود. برای کارتهای ویزیت ، یک نماد شلوغ ممکن است قبل از خواندن خیلی دشوار درک شود. همچنین ، اگر قصد دارید از این نوع لوگوها روی کلاه ها یا پیراهن ها گلدوزی کنید ، باید واقعاً طرحی را بسازید که در یک طرف ساده باشد. 

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر